Na našich stránkach sú používané súbory cookies pre Vašu maximálnu spokojnosť pri prehliadaní. Odporúčame, aby ste ich akceptovali.
Cookie | Poskytovateľ | Účel | Vypršanie |
---|---|---|---|
PHP_SESSID | peakston.sk | Súbor cookie PHPSESSID je natívny pre PHP a umožňuje webovým stránkam ukladať serializované údaje o stave. Na webovej stránke sa používa na vytvorenie relácie používateľa a odovzdanie údajov o stave prostredníctvom dočasného súboru cookie, ktorý je bežne známy ako súbor cookie relácie. Tieto súbory cookie zostanú vo vašom počítači iba dovtedy, kým nezatvoríte prehliadač. | Relácia |
PrestaShop-# | peakston.sk | Tento súbor cookie používa Prestashop na ukladanie informácií a udržiavanie relácie používateľa. Uchováva informácie, ako je mena, jazyk, ID zákazníka a ďalšie údaje potrebné pre správne fungovanie obchodu. | 480 hodín |
Cookie | Poskytovateľ | Účel | Vypršanie |
---|---|---|---|
Zdrojové dáta pre štatistiky | PrestaShop | Zbiera štatistické údaje. | 30 dní |
Cookie | Poskytovateľ | Účel | Vypršanie |
---|---|---|---|
Zdieľacie tlačidlá | PrestaShop | Tlačidlá na zdieľanie na sociálnych sieťach | 30 dní |
Výňatok zo Smernice 97/7/EC Európskeho parlamentu a rady
Zo dňa 20. mája 1997 o ochrane spotrebiteľa vzhľadom na zmluvy na diaľku
"zmluva na diaľku" je akákoľvek zmluva, týkajúca sa tovaru alebo služieb, uzavretá medzi dodávateľom a spotrebiteľom v rámci organizovaného plánu predaja alebo poskytovania služby na diaľku, ktorý organizuje dodávateľ, ktorý pre potreby tejto zmluvy výhradným spôsobom používa jeden alebo viac prostriedkov komunikácie na diaľku do a vrátane okamihu uzavretia zmluvy
V primeranom čase pred uzavretím akejkoľvek zmluvy na diaľku musia byť spotrebiteľovi poskytnuté nasledovné informácie:
Hore uvedené Informácie, ktorých obchodný zámer musí byť jasne vyjadrený, musia byť poskytnuté jasným a zrozumiteľným spôsobom, ktorý zodpovedá použitému prostriedku komunikácie na diaľku, berúc pritom riadny ohľad predovšetkým na zásady dobrej viery v obchodných transakciách
Spotrebiteľ musí obdržať potvrdenie v písomnej forme alebo potvrdenie vo forme iného dostupného trvalého média, ku ktorému má spotrebiteľ prístup, potvrdzujúce informácie, určené v bode 2.) a to v primeranom čase počas plnenia zmluvy a najneskôr v čase dodania v prípade, že ide o tovar, ktorý nie je určený na dodanie tretím stranám, ak takéto informácie neboli dodané spotrebiteľovi v písomnej forme alebo vo forme iného dostupného trvalého média, ku ktorému má spotrebiteľ prístup, už pred uzavretím zmluvy.
V akomkoľvek prípade, musia byť spotrebiteľovi poskytnuté:
1. Pri akejkoľvek zmluve na diaľku má spotrebiteľ k dispozícii obdobie najmenej siedmich pracovných dní, počas ktorého môže odstúpiť od zmluvy bez penalizácie a bez udania dôvodu. Jediné náklady, ktoré môžu spotrebiteľovi vzniknúť v súvislosti s uplatnením jeho práva na odstúpenie od zmluvy, sú priame náklady, spojené s vrátením tovaru.
Obdobie na uplatnenie tohto práva začína
Ak dodávateľ nesplní povinnosti, stanovené v bode 3, dĺžka obdobia bude tri mesiace. Toto obdobie sa začne:
Ak v priebehu tohto trojmesačného obdobia budú spotrebiteľovi poskytnuté informácie, stanovené v bode 3, obdobie siedmich pracovných dní, stanovené v prvom pododseku , sa začne okamihom poskytnutia týchto informácií.
2. V prípade, ak je právo na odstúpenie od zmluvy uplatnené spotrebiteľom v súlade s týmto bodom, je dodávateľ povinný nahradiť čiastky, zaplatené spotrebiteľom bez toho, aby spotrebiteľovi vznikli akékoľvek náklady. Jediné náklady, ktoré môžu spotrebiteľovi vzniknúť v súvislosti s uplatnením jeho práva na odstúpenie od zmluvy, sú priame náklady spojené s vrátením tovaru. Takáto náhrada musí byť vykonaná bez zbytočného odkladu, maximálne však do tridsiatich dní.
3. Pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak, spotrebiteľ nemôže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy, stanovené v odseku 1, ak ide o:
1. Pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak, dodávateľ musí splniť zmluvu maximálne do tridsiatich dní odo dňa, kedy spotrebiteľ objednávku dodávateľovi zaslal.
2. Ak dodávateľ nesplní svoju časť zmluvy pretože objednaný tovar alebo služby nie sú k dispozícii, spotrebiteľ musí byť o tejto situácii informovaný a bez zbytočného odkladu, maximálne však do tridsiatich dní mu musia byť nahradené všetky čiastky, ktoré zaplatil.
3. Členské štáty však môžu stanoviť, že dodávateľ môže spotrebiteľovi poskytnúť tovar alebo služby rovnakej kvality a ceny, za predpokladu, že táto možnosť bola ustanovená pred uzavretím zmluvy alebo v zmluve. Spotrebiteľ musí byť informovaný o tejto možnosti jasným a zrozumiteľným spôsobom. Náklady spojené s vrátením tovaru po uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy sú v tomto prípade znášané dodávateľom a spotrebiteľ musí byť o tejto skutočnosti informovaný. V takýchto prípadoch nemožno dodanie tovaru alebo služieb považovať za zotrvačný predaj v zmysle bodu 6.
Členské štáty prijmú opatrenia, potrebné na: